Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Tavuklu Mantarlı Saç Kavurması


Bahar gelince evde geçen zamanı boşa yaşamış sayıyoruz oğlumla. Madem ki bahar geldi ve biz kışın bu günleri çok özledik o zaman değerlendirelim diyip dolaşıyoruz. Ki zaten 5 mayısta yapılacak olan amcamızın düğünü bütün vaktimizi alıyor.Her gün bi program epey de yorucu.Ama biz memnunuz hayatımızdan:)

Dün de akşam saatlerinde eve dönerken markete uğrayıp tavuk göğsü aldım.En pratik yemeklerimin ana malzemesi.Ve aşağıda resimleri olan harika bi yemek çıktı ortaya.Kısa sürede hazırlandı ve tabiki de çok lezzetli.

Hemen tarifine geçeyim;

Malzemeler:
  • 1,5 buçuk tavuk göğsü
  • 200 gr mantar
  • 4,5 tane kiraz domates
  • 5,6 dal maydonoz
  • tuz,kekik,karabiber
  • 2 yemek k.sıvıyağ
  • 2 yemek k. tereyağ
 Önce tavuk göğüslerini yıkadım.Sanırım 3 parçaydı.Sonrasın da uzun dilimlere bölüp çok küçük olmayacak şekil de doğradım. Saç kavurma tavasına 2 yemek kaşığı kadar sıvı yağ koyup tavukları da ilave ettim.Tavuklar suyunu bırakıp tekrar çekince mantarlı büyük parçalara kesip tavaya ilave ettim.Mantarlarda diriliğini kaybedince biraz daha tereyağı koyup ( tereyağı yanmasın diye önce sıvıyağ koyuyorum)renkleri pembeleşinceye kadar pişirdim.Kiraz domatesleri iki yada üçe bölüp onları da koydum.


Biraz karıştırarak pişirdim.Tuz ,kekik,karabiber serptim.İnce doğranmış 5,6 dal maydonozu da koyup ocaktan aldım.Karıştırıp saç kavurma tavasınına düzgün bir şekil de yaydım.Maydonozlar yemeğin sıcağıyla zaten ölüyorlar.En sonunda ise rende kaşarı serptim, yemeğin sıcaklığın da eriyip muhteşem bir lezzet kattılar.Sonrasın da ise yoğurtla servis yaptım.

Afiyet olsun.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder