Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Ispanaklı Kır Pidesi

Pazar günü ıspanaklı börek siparişi aldım.Dur tamam olur,falan,filan derken olmadı dün de böreğin ıspanakları geldi.Artık el mahkum kaçış yolu kalmadı :)
Bu sabahta annemle babamın gelmesiyle birlikte akşama ıspanaklı börek yapmak farz oldu:)
Şaka,naz bi yana sahiden de güzel oldu böreğimiz,yanın da çay ve meyve suyuyla afiyetle yenildi.

Tarifine gelince; aslında çok kolay ve pratik.Önce ıspanakları temizleyip sirkeli su da bekleterek başladım işe.Ispanaklar suyunu süzünceye kadar da, 2 yumurta beyazı(sarılar üzerine) 2 su bardağı yoğurt(ev de kendi yapmış olduğum) 1 su bardağı sıvı yağ,1 yemek kaşığı tuz,2 yemek kaşığı kuru maya ve aldığı kadar unu yoğurup yumuşak bir hamur yaptım.Hamur dinlenip mayalanırken iç harcını hazırladım.
Ispanakları ince doğrayıp üzerine tuz serptim.Diğer yandan 2 tane haşlanmış patatesi,200 gr.kadar kaşarı rendeledimSulanan ıspanakları elimde suyunu sıkıp patates ve peynirle karıştırdım.Tuz ve karabiberle tatlandırdım.



Mayalanan hamuru 6 parçaya böldükten sonra tezhahı unladım ve uzunlamasına olacak şekilde merdaneyle açtım.Bolca ıspanaklı harçtan koyup pide şeklini alacak şekilde üstten kapattım.Üzerlerine ayırdığım  yumurta sarısını sürüp çörek otu ve susam serptikten sonra biraz daha mayalanması için beklettim.
Tam normal fırın tepsilerine göre 6 böreğimiz oldu.


180 derecede ısıtılmış fırında üstü kızarıncaya kadar pişirdim.Fırından çıkarınca biraz soğumasını bekleyip bıçakla iç kısmı açılacak şekilde kestim .Dolapta kahvaltılık kaymak vardı.Onuda içine alacak şekilde kaşık yardımıyla koydum.Erimiş tereyağı da olabilir tabi.Dilimledikten sonra tabiki de masada sabırsızca her hareketimi izleyen aileme servis yaptım.Tabi börekle birllikte parmaklarını yediler.Övünmek gibi olmasın sahiden de güzeldi.Siz de yapın derim:) Afiyet şifa olsun.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder